Co każda pizzeria powinna mieć w swojej ofercie?

Spośród bogatej i stale rozrastającej się oferty, jaką z dumą prezentuje pizzeria ze Szczecina wyszukać możemy dla siebie czegoś nietypowego, odpowiadającego niecodziennym gustom lub chwilowym zachciankom.

Wszakże niewielki procent klientów pizzerii (nawet tych, którzy uznawani są już za stałych bywalców) traktuje pizzę jako „chleb powszedni” i z wycieczką do lokalu wiąże zazwyczaj spotkania z przyjaciółmi i ogólnie pojętą rozrywkę a nie jedynie zaspokojenie głodu w lokalu jakim jest pizzeria. Dlatego też wydawać by się mogło, że każda szczecińska pizzeria (każda pizzeria w ogóle) powinna starać się wyprzedzić konkurencję poprzez włączanie do oferty coraz to nowych rodzajów smakowitego placka.

dobra-reklama-dla-pizzeriiTymczasem jednak oferta nie rozwija się w tak szybkim tempie jak wynikałoby to z tak logicznie przecież wykoncypowanej teorii. Większość rodzajów pizzy pozostaje wciąż (mniej lub bardziej wiernym) odwzorowaniem włoskiego pierwowzoru, czasem jedynie dodając dość nietypowe dodatki. Można by przypuszczać, że w Szczecinie, jako w mieście jakby nie patrzeć nadmorskim (chociaż do morza grubo ponad 100 km) gusta smakoszy pizzy oscylować będą wokół ryb i innych morskich przysmaków. I rzeczywiście – ogół lokali, które możemy określić wspólnym mianem: Pizzerie w Szczecinie – umieszcza w swojej ofercie pizzę z owocami morza.

jak-promowac-pizzerieJednakże z, moich i nie tylko, obserwacji wynika dowodnie, że owe owoce morskie na pizzy to niezbyt trafiony pomysł. Po pierwsze mocny zapach przyrządzanej potrawy roznosi się praktycznie po całym lokalu (a dla większości klientów zapach ten nie jest zbyt atrakcyjny i nie nastraja pozytywnie do dalszego jedzenia) po drugie większość opinii jakie zasłyszałem (i moja własna) głosi, iż smak i dość oślizgła aparycja składników (oczywiście w połączeniu z wcześniej wspomnianym mocnym zapachem) raczej rzadko trafia do gustu. Dlatego też pizzerie serwują ją coraz rzadziej.

Dobra reklama dla pizzerii

Dobra reklama jest ważna w każdym biznesie, a w gastronomicznym, jak pizzeria szczególnie. I zazwyczaj dobra reklama, taka, która zagwarantuje nam rzeczywisty napływ klientów, kosztuje wielkie pieniądze (często większe niż zysk, który dzięki niej zainkasujemy).

Najczęściej jednak reklama przyciągnie klientów jednorazowo, ot: przyjdą, sprawdzą ofertę, rozejrzą się po lokalu, posmakują pizzy – jednym słowem; sprawdzą. Nasza w tym głowa, aby zapewnić im taką obsługę i jakość posiłku, aby zechcieli wrócić. Tego reklama, nawet najlepsza, nam nie zapewni. Istnieją różne sztuczki, które są korzystne dla klienta i nie obciążają praktycznie wcale naszych kosztów jako pizzerii. Można np. uruchomić karty stałego klienta, w których zapisywalibyśmy zamówienia konkretnej osoby i np. co 5 pizza byłaby z gratisem a co 10 za darmo. Taki zabieg zapewniłby nam osobiste zaangażowanie klienta, który wyrobiłby sobie taką kartę na zasadzie podświadomej chęci kontynuowania pomysłu, który sam rozpoczął. Może też do ulotki dopisać, że np. „Pizzeria Szczecin w czwartki wszystkim dzieciom do 10 roku życia serwuje pizzę za pół ceny”. Jeśli przyjdzie nawet kilkanaście procent dzieciaków więcej już mamy zysk (po odliczeniu tych 50 %) a nie należy również zapominać, że przecież dzieci nie przyjdą same, a ich rodzice wypiją co najmniej colę. Dobrym pomysłem jest również opracowanie systemu rabatów dla klientów zamawiających dostawę do domu – wygodna dla nich forma lepiej skłoni ich do częstszych zamówień. Dla stałych bywalców można także opracować niedostępny dla innych, „tajemniczy” przepis, do którego dostęp będą mieć tylko osoby z określoną ilością zamówień na swojej karcie. Ludzie lubią zdobywać dostęp do rzeczy ekskluzywnych. Trzeba jednak uważać, aby nie rozjuszyć klientów mniej „aktywnych”.

Jak promować pizzerie?

Co zrobić, gdy otworzyliśmy już nasza pizzerię, przebrnęliśmy przez wszystkie związane z tym formalności, jako tako odnaleźliśmy się w lokalnym rynku, jednak nadal trapią nas takie problemy jak brak stałych czy nawet okresowe zaniki ruchu jakichkolwiek klientów.

Często zdarza się, iż po zasypaniu okolicy ulotkami reklamowymi przez jakiś czas ludność odwiedza nasz lokal w liczbie zadowalającej, ażeby później, po jakiś dwóch, trzech tygodniach znowu wiało u nas pustkami. Przyczyną takiego zjawiska może być (i najprawdopodobniej jest) fakt, że łatwiej klienta przyciągnąć niż go zatrzymać. Reklama działa na ludzi jak zachęta – odwiedzają miejsce, w którym jeszcze nie jedli i sprawdzają czy będą chcieli do niego wracać. Dlatego powinniśmy, zanim zabierzemy się do reklamy, najpierw zadbać, żeby w naszym lokalu naprawdę wszystko było tak, jak należy. Jeśli tego nie zrobimy i klient zje niesmaczną pizzę, raczej nie wróci już do nas, bez znaczenia jak agresywną kampanię reklamową byśmy zorganizowali. Zaczynając od samej nazwy lokalu, należy zastanowić się nad treścią, którą ma przyciągać klientów nie znających jeszcze naszej oferty. Rzecz jasna nie może być to coś w stylu „Pizzeria Szczecin”, niemniej wysublimowane, aż do bólu stylizowane na włoskie nazwy również raczej odpychają niż przyciągają. Nazwa przede wszystkim powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Jakość obsługi ma jednak kluczowe znaczenie. Dobry kucharz to skarb, bez którego nie powiedzie się nam nawet w najpiękniejszym lokalu i najtańszej pizzy. Nie warto zatem oszczędzać na wynagrodzeniu dla kucharza, jeśli robi on dobrą robotę. Tylko bowiem smaczna pizza zapewni nam klientów, którzy będą do nas wracać i polecać nas znajomym. Czas na reklamę przyjdzie dopiero po spełnieniu tych czynników.

Szukanie pizzerii w internecie

Internet i jego niezwykle szybki rozwój jako środka przekazu informacji i rozrywki zmienił praktycznie każdą dziedzinę biznesu. Jego powszechność – fakt, że praktycznie każdy polski dom posiada do niego dostęp spowodowała, że stał się pierwszym źródłem informacji.

Jeśli potrzebujemy dowiedzieć się o czymkolwiek (np. rozkładzie jazdy pociągów czy autobusów miejskich) bez wahania sięgamy do internetu. Nic zatem dziwnego, że również wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa opierają główną część swojej kampanii reklamowej i informacyjnej właśnie na stronach internetowych. Z  powodu rozwoju reklamy w internecie narodziła się nowa dziedzina handlowo – usługowa : tak zwane pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest owo pozycjonowanie? Otóż, w prostych słowach można je określić jako działanie mające na celu popularyzowanie danego terminu w sieci. Aby to zrozumieć trzeba wiedzieć jak działa najpopularniejsza na świecie przeglądarka internetowa czyli Google (inne wszakże działają tak samo). Weźmy na przykład sytuację, w której mieszkaniec Szczecina chce zamówić pizzę, ale nie zna ani numeru telefonu do żadnej pizzerii ani tym bardziej żadnej oferty . Sytuacja dobra jak każda inna. Wchodzi zatem to Internetu i pierwsze co wpisuje to „Pizzeria Szczecin”. Momentalnie rozwija się przed nim lista szczecińskich pizzerii. I o to właśnie chodzi – ponieważ hasło „Pizzeria Szczecin” jest w internecie popularne (wiele stron ma takie słowa w swoim tekście) wyszukiwarka „wyrzuca” strony mające te słowa w tekście na samą górę listy, pomijając strony z tekstem tylko podobnym. Cała sztuczka polega na stwarzaniu (najczęściej fikcyjnych) stron internetowych tylko po to, aby umieszczać tam teksty z odpowiednimi słowami w celu popularyzacji ich w sieci. Dzięki temu słowo niepopularne, jak np. niwelatory optyczne znajdzie się wyżej na liście wyświetlanej przez wyszukiwarkę.

Czym jest mała architektura?

Mianem małej architektury określa się małe obiekty budowlane, które umieszczane są w przydomowych ogrodach. Mają one za zadanie pełnić zarówno funkcję użytkową, jak i dekoracyjną. Jedno jest pewne – z ich pomocą można nadać bardzo ładny wygląd każdemu ogrodowi.

Mała architektura to przede wszystkim altany, posągi, wodotryski, fontanny i ogrodzenia. Tych elementów nie powinno zabraknąć w prawdziwego zdarzenia ogrodzie. Dzięki temu, że zostaną one umieszczone w przestrzeni ogrodowej, dość, że stanie się ona miejscem funkcjonalnym, to jeszcze będzie się prezentowała w znakomity sposób. A przecież każdemu zależy na tym, aby taki efekt uzyskać wokół własnego domu.

Altany

czym-jest-mala-architektura-2W każdym ogrodzie, w którym chcemy przyjmować gości powinna znaleźć się altanka. Jest to funkcjonalne miejsce, w którym można będzie rozstawić stoły i krzesła i ucztować wraz ze znajomymi. Na pewno można będzie wtedy uzyskać wysokie zadowolenie z tego, w jaki sposób spędza się czas w ogrodzie. Altany mogą mieć różne rozmiary. Im większą zbudujemy, tym lepiej. Można będzie wtedy przyjąć w niej większa ilość gości. Altana może być zamknięta lub otwarta. Jeżeli wybierzemy wersję zamkniętą, można będzie z niej korzystać także w trakcie niepogody. Deszcz czy pochmurna pogoda nie będzie przeszkadzała w tym, aby spędzać czas w ogrodzie. Na pewno więc na to rozwiązanie warto się zdecydować.

Ogrodzenie

czym-jest-mala-architektura-3Wydzielenie części własnej od pozostałej należącej do sąsiadów jest podstawą. Dzięki temu, że będziemy mogli swoją przestrzeń ogrodzić, będziemy mieli większą prywatność. Ponadto, można wybrać dekoracyjne ogrodzie, które dodatkowo doda uroku posiadanej powierzchni. Ogród będzie mógł się prezentować w znacznie lepszy sposób, a nasz teren prywatny będzie dodatkowo chroniony. Dlatego też, bardzo istotne jest, aby na taką mała architekturę się zdecydować. Ogrodzie może zostać wykonane z różnych materiałów: z drewna, kamienia, siatki. Dostępnych jest wiele opcji. Każdy może wybrać jaka będzie dla niego najbardziej komfortowa.

Kontrola nad budową

Nad każda budową musi być sprawowana kontrola. Najczęściej osobą kontrolującą postępy oraz pracowników jest kierownik budowy. Ma on więc bardzo odpowiedzialne zadanie.

Kierownik budowy ma pełne ręce roboty. Musi dopilnować tego, aby wszystkie prace na budowie były wykonywane w określonych terminach. Dzięki temu, że tak będzie, odbiór budynku nie przesunie się i wszystkie prace zostaną wykonane na czas. Musi jednak w tym celu pilnować tego, aby pracownicy podczas wykonywania obowiązków zawodowych nie obijali się. Dzięki temu, możliwe będzie osiągnięcie bardzo dobrych efektów. Wszystkie prace będą realizowane w określonym terminie.

Dobrze prowadzony nadzór budowlany na terenie Szczecina jest również szansą na uniknięcie błędów, jakie mogą powstać na etapie budowy. Chodzi tu głównie o właściwe wykorzystanie materiałów, a także o ich jakość. Każdy materiał wykorzystany do stworzenia budynku musi odznaczać się przynajmniej dobrą jakością. Dzięki temu, można mieć pewność, że budynek nie zawali się, ani nic złego nie będzie się z nim działo. Ponadto, jeżeli kierownik budowy dopilnuje, aby materiały zostało zainstalowane właściwie, nie dojdzie do pękania ścian ani osuwania się budynku. Z pewnością, można będzie wtedy cieszyć się z uzyskania bardzo dobrych rezultatów. W końcu taki budynek będzie działał właściwie i można będzie go użytkować bez większych problemów. A o to właśnie chodzi, aby korzystać z budynku, który został właściwie zbudowany.

kontrola-nad-budowa-2Jak widać, kierownik budowy ma więc bardzo odpowiedzialne zadanie. Musi wszystkiego pilnować na budowie, aby było wykonywane właściwie. To na nim ciąży odpowiedzialność za dalsze konsekwencje, jakie związane są z tym, gdy coś złego się stanie podczas użytkowania budynku. Dzięki temu, że wszystkiego dopilnuje na etapie budowy, będzie miał czyste sumienie. Nie będzie musiał wtedy odpowiadać za tragedię, jaką jest zawalenie się budynku. Dobrze jest więc, aby kierownik budowy był osobą odpowiedzialną i właściwie przygotowana do wykonywania powierzonych mu obowiązków. Dzięki temu, zadania będzie mógł wykonywać we właściwy sposób.

Więcej informacji: http://www.banach-szczecin.pl/

Jak powstała pizza?

Proste pomysły bardzo często przeradzają się w niezwykłe wynalazki. Prawidłowość ta nie ominęła poprzez wieki również popularnej dziś (najpopularniejszego elementu kuchni włoskiej) pizzy.

Niewielu smakoszy okrągłego placka zdaje sobie sprawę, że jeszcze nieco ponad 200 lat temu poprzez fakt, że zajadają się pizzą uznani zostaliby za biedaków. Okrągłe ciasto znane było już w czasach starożytnych – Grecy wypiekali podpłomyki, które następnie smarowali oliwą i obsypywali ziołami. Po upadku greckich polis i podbiciu ich przez Rzym, mieszkańcy rodzącego się imperium (ci biedniejsi) również szybko poznali się na tym prostym produkcie. Rewolucję jednak przyniósł dopiero koniec  wieku XVII, gdy do Europy dotarły z Ameryki pomidory. Pizza, w formie i kształcie takiej jaką znamy z dzisiejszych pizzerii (a zdecydowaną większość rodzajów i wariacji pizzy serwuje obecnie  niemal każda pizzeria w Szczecinie, nie odbiegając pod tym względem od europejskich trendów), pojawiła się we Włoszech w dziewiętnastym wieku – długi czas była po prostu zwyczajnym plackiem wypiekanym z małowartościowej mąki, na który nakładano wszystko co było pod ręką – (najczęściej z pańskiego stołu, które biedniejsi obywatele znajdowali w koszach miłosiernie wystawionych za mur pałaców i rezydencji): kawałki sera, plasterki niedojedzonych wędlin, owoce, warzywa. Słowem – aby to wszystko trzymało się razem pieczono okrągły chlebek i nakładano na niego to co akurat było do zdobycia w pobliżu. Tak traktowana była pizza aż do momentu, gdy w roku 1889 królowa Włoch Małgorzata Sabaudzka odwiedziła Neapol. Na jej cześć przygotowano specjalną pizzę, do której dodano czerwone pomidory, biały ser mozzarella i zieloną bazylię. Dzięki temu pizza przybrała narodowe barwy Włoch, co urzekło królową. Na jej cześć tak skomponowaną pizzę nazywa się do dziś:  Margarita. Jest to najpopularniejsza odmiana pizzy na świecie.

Zastosowanie i dawkowanie koagulantów

Proces koagulacji jest zjawiskiem przynależnym do świata fizyki. W ramach jego przebiegu, stosunkowo niewielkie cząsteczki łączą się w większe elementy. Ma to miejsce w układzie koloidowym, w którym cząsteczki są obecne. Zjawisko te nie odbywa się samoistnie, lecz jest w odpowiedni sposób wywoływane. Czyni się tak dlatego, że większe elementy łatwiej jest wychwycić i oddzielić od całości. Samo to oddzielenie realizuje się w późniejszych etapach technologicznych działań.

Do koagulacji wykorzystywane są oczywiście koagulanty. Należą one do grupy najpopularniej wykorzystywanych chemicznych substancji, używanych w celu realizowania złożonego procesu oczyszczania ścieków. Mają one zastosowane w szczególności w instalacjach o wysokim stopniu skomplikowania ogólnego i konstrukcyjnego. Przy ich obecności można korzystać z innych metod o wyższym stopniu zaawansowania, takich jak flotacja, ma się tutaj do czynienia z działaniami, które się wzajemnie nie wykluczają. Aby osiągnąć oczekiwany efekt, należy dodać odpowiednią, przeznaczoną do niego ilość środka.

Koagulanty najczęściej stosowane są we wspomnianych procesach oczyszczania ścieków, a także przy uzdatnianiu wody. Poza tym znajdują zastosowanie także w innych procesach. Biorą udział przy zmniejszaniu powstawania korozji w obrębie instalacji i przy eliminacji obecności fosforu w biologicznych oczyszczalniach. Pozwalają też pozbyć się nieprzyjemnego zapachu wydobywającego się z przewodów kanalizacyjnych i studzienek. Mniej kojarzone zastosowania, które jednak mają miejsce i dobrze przebiegają, to między innymi stwarzanie dla jezior zabezpieczenia przed pojawianiem się eutrofizacji. Oprócz tego zwiększają one efektywność wytwarzania biogazu oraz korzystnie wpływają na realizację odwadniania ściekowych osadów. Co istotnie wpływa na łatwość zastosowania środka, można go wprowadzać na różnych elementach w strukturze procesu. Wynika to z faktu, że koagulacja może występować w poszczególnych wyspecjalizowanych urządzeniach, na przykład w separatorze węglowodanów lub tłuszczów albo we flotatorze. Może także zachodzić w bioreaktorach czy osadnikach wstępnych. Zależnie od tego w jaki sposób będą stosowane koagulanty, różnie przebiegać mogą późniejsze elementy wchodzące w całościowy przebieg procesu. Może na przykład nastąpić zmiana w zakresie czynników gospodarki osadowej lub mogą się osadzać cząsteczki w instalacyjnych rurach. Wynikający z tego wniosek jest taki, że stosowanie tego środka i jego odpowiednie dozowanie ma bardzo istotny wpływ na całość działań. Jeśli więc ma się jakiekolwiek wątpliwości, lub nie brało się w tym wcześniej samodzielnego udziału, lepszym pomysłem może być poproszenie o pomoc osoby bardziej doświadczonej. Można także skorzystać z oferty jednej ze specjalizujących się w tym firm, ma się wtedy pewność, że działanie będzie wykonane z maksymalną skrupulatnością. Kiedy środek koagulacyjny jest wprowadzany i stosowany na poziomie flotatora, zabieg koagulacji jest traktowany jako etap wprowadzający do późniejszej flotacji i flokulacji. Wszystkie te procesy stanowią wtedy swoisty komplet, oddziałujący na siebie i uzupełniający się wzajemnie. Za sprawą koagulacji istnieje możliwość wytwarzania sedymentujących poziomów. Możliwe jest także osadzanie się elementów stałych na samych urządzeniach, tworzą one wtedy postać żelową lub kształt warstwowy. Za sprawą koagulacji, która jest realizowana, kiedy są do tego zapewnione odpowiednie warunki, można odwrócić cały proces, przy zmodyfikowaniu obecnych warunków.

Żródło: www.kemipol.com.pl