Co każda pizzeria powinna mieć w swojej ofercie?

Spośród bogatej i stale rozrastającej się oferty, jaką z dumą prezentuje pizzeria ze Szczecina wyszukać możemy dla siebie czegoś nietypowego, odpowiadającego niecodziennym gustom lub chwilowym zachciankom.

Wszakże niewielki procent klientów pizzerii (nawet tych, którzy uznawani są już za stałych bywalców) traktuje pizzę jako „chleb powszedni” i z wycieczką do lokalu wiąże zazwyczaj spotkania z przyjaciółmi i ogólnie pojętą rozrywkę a nie jedynie zaspokojenie głodu w lokalu jakim jest pizzeria. Dlatego też wydawać by się mogło, że każda szczecińska pizzeria (każda pizzeria w ogóle) powinna starać się wyprzedzić konkurencję poprzez włączanie do oferty coraz to nowych rodzajów smakowitego placka.

dobra-reklama-dla-pizzeriiTymczasem jednak oferta nie rozwija się w tak szybkim tempie jak wynikałoby to z tak logicznie przecież wykoncypowanej teorii. Większość rodzajów pizzy pozostaje wciąż (mniej lub bardziej wiernym) odwzorowaniem włoskiego pierwowzoru, czasem jedynie dodając dość nietypowe dodatki. Można by przypuszczać, że w Szczecinie, jako w mieście jakby nie patrzeć nadmorskim (chociaż do morza grubo ponad 100 km) gusta smakoszy pizzy oscylować będą wokół ryb i innych morskich przysmaków. I rzeczywiście – ogół lokali, które możemy określić wspólnym mianem: Pizzerie w Szczecinie – umieszcza w swojej ofercie pizzę z owocami morza.

jak-promowac-pizzerieJednakże z, moich i nie tylko, obserwacji wynika dowodnie, że owe owoce morskie na pizzy to niezbyt trafiony pomysł. Po pierwsze mocny zapach przyrządzanej potrawy roznosi się praktycznie po całym lokalu (a dla większości klientów zapach ten nie jest zbyt atrakcyjny i nie nastraja pozytywnie do dalszego jedzenia) po drugie większość opinii jakie zasłyszałem (i moja własna) głosi, iż smak i dość oślizgła aparycja składników (oczywiście w połączeniu z wcześniej wspomnianym mocnym zapachem) raczej rzadko trafia do gustu. Dlatego też pizzerie serwują ją coraz rzadziej.