Dobra reklama dla pizzerii

Dobra reklama jest ważna w każdym biznesie, a w gastronomicznym, jak pizzeria szczególnie. I zazwyczaj dobra reklama, taka, która zagwarantuje nam rzeczywisty napływ klientów, kosztuje wielkie pieniądze (często większe niż zysk, który dzięki niej zainkasujemy).

Najczęściej jednak reklama przyciągnie klientów jednorazowo, ot: przyjdą, sprawdzą ofertę, rozejrzą się po lokalu, posmakują pizzy – jednym słowem; sprawdzą. Nasza w tym głowa, aby zapewnić im taką obsługę i jakość posiłku, aby zechcieli wrócić. Tego reklama, nawet najlepsza, nam nie zapewni. Istnieją różne sztuczki, które są korzystne dla klienta i nie obciążają praktycznie wcale naszych kosztów jako pizzerii. Można np. uruchomić karty stałego klienta, w których zapisywalibyśmy zamówienia konkretnej osoby i np. co 5 pizza byłaby z gratisem a co 10 za darmo. Taki zabieg zapewniłby nam osobiste zaangażowanie klienta, który wyrobiłby sobie taką kartę na zasadzie podświadomej chęci kontynuowania pomysłu, który sam rozpoczął. Może też do ulotki dopisać, że np. „Pizzeria Szczecin w czwartki wszystkim dzieciom do 10 roku życia serwuje pizzę za pół ceny”. Jeśli przyjdzie nawet kilkanaście procent dzieciaków więcej już mamy zysk (po odliczeniu tych 50 %) a nie należy również zapominać, że przecież dzieci nie przyjdą same, a ich rodzice wypiją co najmniej colę. Dobrym pomysłem jest również opracowanie systemu rabatów dla klientów zamawiających dostawę do domu – wygodna dla nich forma lepiej skłoni ich do częstszych zamówień. Dla stałych bywalców można także opracować niedostępny dla innych, „tajemniczy” przepis, do którego dostęp będą mieć tylko osoby z określoną ilością zamówień na swojej karcie. Ludzie lubią zdobywać dostęp do rzeczy ekskluzywnych. Trzeba jednak uważać, aby nie rozjuszyć klientów mniej „aktywnych”.