Jak promować pizzerie?

Co zrobić, gdy otworzyliśmy już nasza pizzerię, przebrnęliśmy przez wszystkie związane z tym formalności, jako tako odnaleźliśmy się w lokalnym rynku, jednak nadal trapią nas takie problemy jak brak stałych czy nawet okresowe zaniki ruchu jakichkolwiek klientów.

Często zdarza się, iż po zasypaniu okolicy ulotkami reklamowymi przez jakiś czas ludność odwiedza nasz lokal w liczbie zadowalającej, ażeby później, po jakiś dwóch, trzech tygodniach znowu wiało u nas pustkami. Przyczyną takiego zjawiska może być (i najprawdopodobniej jest) fakt, że łatwiej klienta przyciągnąć niż go zatrzymać. Reklama działa na ludzi jak zachęta – odwiedzają miejsce, w którym jeszcze nie jedli i sprawdzają czy będą chcieli do niego wracać. Dlatego powinniśmy, zanim zabierzemy się do reklamy, najpierw zadbać, żeby w naszym lokalu naprawdę wszystko było tak, jak należy. Jeśli tego nie zrobimy i klient zje niesmaczną pizzę, raczej nie wróci już do nas, bez znaczenia jak agresywną kampanię reklamową byśmy zorganizowali. Zaczynając od samej nazwy lokalu, należy zastanowić się nad treścią, którą ma przyciągać klientów nie znających jeszcze naszej oferty. Rzecz jasna nie może być to coś w stylu „Pizzeria Szczecin”, niemniej wysublimowane, aż do bólu stylizowane na włoskie nazwy również raczej odpychają niż przyciągają. Nazwa przede wszystkim powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Jakość obsługi ma jednak kluczowe znaczenie. Dobry kucharz to skarb, bez którego nie powiedzie się nam nawet w najpiękniejszym lokalu i najtańszej pizzy. Nie warto zatem oszczędzać na wynagrodzeniu dla kucharza, jeśli robi on dobrą robotę. Tylko bowiem smaczna pizza zapewni nam klientów, którzy będą do nas wracać i polecać nas znajomym. Czas na reklamę przyjdzie dopiero po spełnieniu tych czynników.