Szukanie pizzerii w internecie

Internet i jego niezwykle szybki rozwój jako środka przekazu informacji i rozrywki zmienił praktycznie każdą dziedzinę biznesu. Jego powszechność – fakt, że praktycznie każdy polski dom posiada do niego dostęp spowodowała, że stał się pierwszym źródłem informacji.

Jeśli potrzebujemy dowiedzieć się o czymkolwiek (np. rozkładzie jazdy pociągów czy autobusów miejskich) bez wahania sięgamy do internetu. Nic zatem dziwnego, że również wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa opierają główną część swojej kampanii reklamowej i informacyjnej właśnie na stronach internetowych. Z  powodu rozwoju reklamy w internecie narodziła się nowa dziedzina handlowo – usługowa : tak zwane pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest owo pozycjonowanie? Otóż, w prostych słowach można je określić jako działanie mające na celu popularyzowanie danego terminu w sieci. Aby to zrozumieć trzeba wiedzieć jak działa najpopularniejsza na świecie przeglądarka internetowa czyli Google (inne wszakże działają tak samo). Weźmy na przykład sytuację, w której mieszkaniec Szczecina chce zamówić pizzę, ale nie zna ani numeru telefonu do żadnej pizzerii ani tym bardziej żadnej oferty . Sytuacja dobra jak każda inna. Wchodzi zatem to Internetu i pierwsze co wpisuje to „Pizzeria Szczecin”. Momentalnie rozwija się przed nim lista szczecińskich pizzerii. I o to właśnie chodzi – ponieważ hasło „Pizzeria Szczecin” jest w internecie popularne (wiele stron ma takie słowa w swoim tekście) wyszukiwarka „wyrzuca” strony mające te słowa w tekście na samą górę listy, pomijając strony z tekstem tylko podobnym. Cała sztuczka polega na stwarzaniu (najczęściej fikcyjnych) stron internetowych tylko po to, aby umieszczać tam teksty z odpowiednimi słowami w celu popularyzacji ich w sieci. Dzięki temu słowo niepopularne, jak np. niwelatory optyczne znajdzie się wyżej na liście wyświetlanej przez wyszukiwarkę.