O czy pamiętać otwierając pizzerię?

Zanim przystąpimy do działania w celu otwarcia naszej własnej pizzerii, powinniśmy powściągnąć emocje i na spokojnie, chłodno przeanalizować wszystkie dostępne środki i możliwości dokonania tego celu możliwie najszybciej i najniższym kosztem – ale tak, aby w żadnej sposób nie obniżyć jakości naszych usług. Większość ludzi zna najważniejszą zasadę w prowadzeniu lokali tego typu (tak zwanej małej gastronomii) mówiącą, że najważniejsza jest lokalizacja i łatwy dojazd, parking, oświetlenie wieczorem itd. Jest to oczywiście prawda, wielu jednak po osiągnięciu tego celu wpada w wir niepotrzebnych zgoła wydatków, sugerując się kolejnym prawidłem, że otwarcie lokalu musi dużo kosztować. Tymczasem można w dość prosty sposób ograniczyć zbędne wydatki. W przypadku nowo otwartych lokali tym, co spędza właścicielom sen z powiek bywa najczęściej owiany już złą sławą SANEPID (Państwowa Inspekcja Sanitarna) którego urzędnicy muszą zatwierdzić nasz lokal jako zdatny do prowadzenia działalności mającej związek ze sprzedażą żywności. Musimy zatem nie tylko wyposażyć łazienkę i toaletę jak również zapewnić stały dostęp do bieżącej wody – z tym nie ma większego problemu. Najwięcej wydatków pochłania wyposażenie wnętrza. Trzeba przecież zapewnić taki rodzaj mebli (stolików, krzeseł) które po pierwsze muszą być wytrzymalsze niż zwykłe, nie połamią się zbyt szybko a poza tym nie mogą być łatwopalne. Podobnie rzecz się na z wykładzinami i podłogami – łatwo przesadzić z doborem drogich elementów tego typu jeśli nie sprawdzi się tańszych ich odpowiedników. Również kwestia reklamy nie jest w dzisiejszym świecie tak kosztowna jak dawniej – najczęściej wystarczy zareklamować nasz lokal w Internecie (np. pod prostym hasłem: Pizzeria Szczecin). Utrzymujmy wysoką jakość naszych usług a w powiązaniu z dobrą lokalizacją nasza pizzeria powinna się sama rozreklamować wśród zadowolonych klientów.